Feb 6, 2011

Dags att uppdatera lite kanske..

Ibland kan man ju fundera på varför ens blogg och hemsida inte har så många besökare... kan det kanske bero på att mina sidor typ har sett likadana ut i ..ja, ja vet inte hur länge? Ja, troligen är det en av anledningarna, till att de få läsare man faktiskt har tillslut tröttnar. Gång på gång har jag skrivit i den här bloggen att NU ska det bli skärpning och jag ska börja blogga och uppdatera mer... och gång på gång har jag brutit mitt löfte. Men jag ska försöka att bli lite bättre på det...iaf försöka. Det är ju så illa nu att jag själv blir uttråkad av att titta på min hemsida.

Jag har nu anmält mig till en Hundfrissörutbildning på Trimkompaniet. Utbildningen börjar vecka 8 den 21/2. Det ska bli jätte roligt och jag har fått ny inspiration till att sköta om Ebbas päls, Ebba är inte riktigt nöjd med detta, men hon ser iaf fin ut och luktar gott! Har också fått kontakt med en pudeluppfödare som låter mig öva att klippa pudel på hennes hundar, jätte gulligt av henne tycker jag och det känns som att hon kan lära mig mycket!

Jag har funderat lite på det där med pudel-frisyrer..de ser olika ut beroende på i vilket land de är. Men jag måste säga att jag tycker att våra svenska pudelfrisyrer är bland de finaste, när jag tittar på pudlar från usa coh englad så tycker jag att de ser så hårda och maskulina ut, här hemma ser nästan alla pudlar på utställning feminina ut.. det kanske är en helt felaktik amatöruppfattning...men jag har fått för mig att det är så.
Mitt mål ska vara att någon gång i mitt liv åka och klippa på en hundklippartävling..hur tufft skulle inte det vara!

No comments: