Oct 29, 2010

Min lilla Alvin


Förra veckan somnade Alvin in efter några dagars sjukdom. Egentligen hade hon nog varit lite halvkrasslig i någon vecka eller så, men jag märkte de 2 sista dagarna att det inte alls var bra med henne. Hon låg inne i sitt bo och sov och sov, om man pratade med henne stack hon ut sin lilla rosa nos och fnös och fnös för att sedan gosa ner sig i sitt spån igen, hon var inte alls pigg. Förmodligen dog hon av ålderdom, hon var nästan 2½ år gammal och hamstrar lever ju tyvärr inte mycket längre än så.
Det känns tråkigt att inte ha Alvin kvar, hon var en mycket personlig liten hamster! Lilla Alvin...

Imorgon ska Mika och jag på klickertränarutbildning, sista helgen nu, sen ska jag vara färdig klickertränare ..hoppas jag. Vallningen fick vänta den här helgen och det kanske passade bra för vår vallinstruktör skulle och fixa med någon tävling den här helgen så hon var också uppbokad.

Nu måste jag snart sova! Natti natt!

No comments: