Sep 4, 2010

Lite ojämna...

Mika och jag var coh tävlade förra helgen, både lördagen och söndagen, lördagen var i Tyresö , det gick inte så bra. Halva programmet irrade Mika runt och hade fnatt, nosade mm, andra halvan gick hyffsat. Jag insåg snabbt att det såklart var mitt fel och att jag behöver komma på en bra uppvärmingsrutin för att få det att funka bättre. Snabbt som bara den efteranmälde jag mig till Karlstad på söndagen, första klassen gick ganska bra, vi värmde upp noggrannt och busade och provade lite, väl inne på planen testade jag lite till coh sen körde vi igång. Vi slutade på första plats och det känndes såklart bra. Men vi var inte på topp. Mika som är en nyfiken och lite orolig hund, var lite långsam och känndes lite seg (bättre på träning)

Andra klassen diskade vi oss helt i, vi fick inte ens något protokoll.. haha, ja jag kan ju utan att överdriva säga att vi är lite ojämna i vår prestationsnivå. Toppen eller botten... ja, varför vara mittemellan då kommer ingen ihåg en ;)

När jag tänker efter så är det ju faktiskt så, man minns den som är bäst men även den som är sämst. Åh, jag minns ett freetyleprogram som jag sett en gång där föraren hade en underbart fin och rolig utstyrsel, man förväntade sig stordåd när de klev ut på plan, men väl där ute ville hunden inte göra någonting alls. Den stackars utspökade föraren kämpade och kämpade, men hunden rörde sig INTE. Så kan det gå, men de sitter i mitt minne och det betyder att de påverkat någon iallafall=)

Vinna eller försvinna... tja...

No comments: