Aug 24, 2010

Dålig uppdatering tror jag!

Faktiskt om jag ska vara ärlig så har jag knappt hunnit coh inte heller orkat uppdatera min blogg på ett tag, men idag blev det dags ;) Mika och jag har varit på Stardogs freestyleläger i Stenestad, vi åkte ner med Sanna och Kitty och på vägen hämtade vi upp Klara och Ika också. Resan ner och hem var lång men trevlig=) Väl nere i skåne träffade vi många både kända och okända ansikten och vi hade det toppen bra, god mat, trevligt folk, fina hundar, kul och givande träning. Det ända som var emot oss var vädret men som tur var hyrde vi in oss i ett fint ridhus på lördagen då det regnade som mest. Våra hundar blev fotade av fotograf och masserade av massörer från Frisk hund. Mika tyckte det var mycket skönt coh jag upplevde det som att hon hoppade mycket högre efter massagen, som att hon fick mer energi. Mycket roligt=)

Jag och Ebba har varit på klickertränarutbildning, dte var också roligt. Som tur var var vädret toppen i helgen så det var utmärkt. Ebba skötte sig bra, lite skällig på lödagen eftersom hon blir lite frustrerad när hon inte förstår, men på söndagen gick det bättre. Hon visade sig vara mycket mer klickerklok än vad jag har upplevt henne vara på länge. Det var jätte roligt=)

I helgen, på lördag blir det debut för Mika i freestyle. Vi ska tävla agriafreestylecup i Tyresö. Söndagen hoppas vi på lite vallning. Vi ska satsa på edt här med freestyle på riktigt nu. Nästa helg den 5 sep blir det tävling igen 2 ggr agriacup och 1 ggr officiell klass..

Imorgon startar jag min första trixkurs på köpings hu, det blir spännande, jag ser fram emot att träffa båda gamla och nya ursdeltagare som kommer att vara med=)

Jag undrar vad "waka waka" betyder????

No comments: