Aug 8, 2010

Mika på upptäcksfärd

Idag åkte jag och Mika till Sannas nya hus. Det var mycket att göra och sanna höll på att måla och grejjer för fullt, jag hjälpte till att måla några kanter på skåpen. I Sannas hus fanns en trapp som ledde ner till källaren, i källaren fanns några rum och till sisst kom man ut i garaget, dörren där stod öppen coh ledde ut till gräsmattan. Plötsligt när i satt och pratade blev det alldeles tyst och jag funderade på arför inte Mikas tassar hördes längre, jag ropade och tittade omkring i alla rum, till slut tiddade jag ut genom fönstret coh vem stod där om inte Mikan-skrikan i hög person, tittade omkring, nosade och åt på saker som om dte var helt okej för henne att vara ute utan lov. När jag ropade genom fönstret så rusade hon in genom garagedörren, genom rummen och kom uppdundrande för trappan och såg ut som att hon vait en MYCKET duktig hund. Hon är för lustig min lilla luffs, hon var på en alldeles egen upptäcksfärd hon.

Senare åkte vi till Sannas föräldrar coh tittade på hennes kattunge som var där och hälsade på (eftersom de renoverar huset) O guud vilken ljuvlig liten tuss, Filur var namnet på den lilla oranga bebisen, mkt gullig.

Nu sitter vi hemma hos mamma och pappa, pappa kollar min bil, med olja ch allt sånt som måste kollas inför långa resor för på Torsdag ska jag och Mika på freestyleläger i skåne. Det ska bli så roligt, och den här veckan kommer gå så fort!

No comments: