Dec 14, 2007

Lucia...

Igår va det Lucia, jag vaknade 20 i 6 på morgonen och vr i kyrkan kl 6. Jag, "klant nr 1" hade glömt att ta en konfirmandkåpa i tisdags på kören, (vi skulle ha dem till luciatåget) så jag fick gå och hämta en mitt på morgonen.. Men det fixade sig och kl 7 var vi alla klara för luciatåg i kyrkan. Det var mysigt.. som vanligt, men jag tycker antalet körmedlemmar minskar för varje år. Minns när jag var liten och luciakören bestod av säkert 70 pers, och det lät så fint.. var jämt ganska många killar med och sjöng då, och det ger stor effekt då basar och tenorer sätter igång att ljuda, det var så man rös i hela kroppen. Lite annorlunda är det nu, men det är fortfarande fint.

Idag har jag tillbringat förmiddagen hemma hos Tina, min klasskamrat. Vi har varit mycket engagerade och skrivit klart nästan hela vårt "Lusarbete" nu är det bara lite finslip kvar, haha, och det kliar nog i bådas våra hår... Konstigt det där, att det börjar klia i håret bara man nämner löss..Usch!

Ikväll ska vi ha luciafirande på hundklubben, jag får se om jag orkar masa mig dit. Ska ut och äta med Emelie och Emilie också och det känns som att allting krockar.

=)Hittade en valpfilm på Mika... Då hon försöker få ut en godis ur en flaska=)

No comments: